همه چیز در مرود سنسورهای نشتی آب

انواع سنسورهای پایش شرایط محیطی کدامند؟
سپتامبر 19, 2020

چگونه از وجود نشتی آب مطلع می شوید؟ استفاده از یک سنسور نشتی آب هزینه نیست، بلکه با توجه به اثر مخرب رطوبت و نشتی آب بر تجهیزات اتاق سرور، در واقع یک سرمایه گذاری است.

سنسورهای نشتی آب

به طور سنتی، تنها روشی که می تواند شما را متوجه نشتی آب کند بررسی کنتور آب واحد و انتظار برای صورتحساب یا قبض آب و مقایسه آن با صورتحساب های گذشته است. بدیهی است که چنین روشی برای استفاده در مراکز حساس مانند اتاق سرور به هیچ وجه مناسب نیست.

از آنجا که زمان در به حداقل رساندن خرابی های ناشی از نشتی آب اهمیت بالایی دارد، یک روش دقیق و کارآمد مورد نیاز است. استفاده از سنسورهای نشتی آب امروزه جزء ضروریات مورد استفاده در دیتاسنتر ها و مراکز داده هستند.

نحوه کار سنسورهای نشتی آب در دیتاسنتر

سنسورهای نشت آب هنگام تشخیص نشتی، آلارم های هشدار دهنده ایجاد می کنند و اگر شما در محدوده اتاق سرور باشید، متوجه این هشدارها خواهید شد. اما با پیشرفت تکنولوژی، سنسورهای نشتی آب قابلیت ارسال پیامک به تلفن های همراه را نیز پیدا کرده اند. همچنین می توانید با استفاده از نرم افزار مانیتورینگ بینا که دارای نسخه اندروید هم می باشد، اطلاعات ارسالی از طریق سنسورهای نشتی آب را در هر کجا که باشید دریافت و ذخیره کنید.

سنسور نشتی آب

سنسورهای نشتی آب باید در نقاط خاصی از اتاق سرور که در آنها امکان نشت وجود دارد مانند شیرهای آب، لوازم سرمایش و گرمایش و عایق بندی ها تعبیه شوند تا به محض بروز نشتی، اخطارهای لازم را اعلام کنند.

سنسورهای نشتی آب پیشرفته تر، هنگام بروز مشکلات دارای قابلیت ارسال پیامک روی موبایل هستند و همانطور که اشاره شد با استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ می توانید اطلاعات ارسالی از سنسورهای نشتی آب را به صورت لحظه ای پایش کنید و با توجه به تاریخچه داده های ثبت شده در نرم افزار مانتیورینگ، گزارش های شخصی سازی شده دریافت نمایید.

چرا باید برای سنسورهای نشتی آب سر مایه گذاری کنیم؟

کلمه کلیدی این سوال “سرمایه گذاری” است. با سرمایه گذاری برای تهیه سنسورهای نشتی آب از اتاق سرور خود در برابر هزینه های بالای تعمیر یا تعویض تجهیزات و همچنین از دست رفتن اطلاعات مهم جلوگیری کنید. بدیهی است که نرخ بازگشت سرمایه در این مورد با توجه به برآورد هزینه ریسک احتمالی همیشه قابل قبول است.

طراحی یک اتاق سرور یا دیتاسنتر  و نگه داری از آن بسیار پر هزینه است و غفلت از اتخاد و اجرای تمهیدات ایمنی لازم برای حفاظت از آن، غیر منطقی به نظر می رسد. همانقدر که محافظت از اتاق سرور در برابر تهدیدات امنیتی شامل سرقت اطلاعات اهمیت دارد، پرداختن به امنیت فیزیکی دیتاسنتر ها با استفاده از سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی هم مهم است.

استفاده از سنسورهای نشتی آب علاوه بر القای حس امنیت روانی به این واسطه که اطلاعات شما هر کجا که هستند، از آنها محافظت شده و از بین نمی روند، می تواند از متحمل شدن میلیون ها تومان هزینه برای تعمیرات و بازسازی اتاق سرور محلی جلوگیری کند.

ارتباط سنسورهای نشتی آب با سایر فناوری های اتاق سرور

با استفاده از نرم افزار مانیتورینگ بینا می توانید به طور همزمان علاوه بر سنسور نشتی آب، از سایر انواع مختلف سنسورهای مانیتورینگ شرایط محیطی نیز استفاده کنید و در هر مکانی که باشید به اطلاعات ارسالی از این سنسورها دسترسی داشته باشید. با توجه به اینکه برای حفظ امنیت اتاق سرور، نیاز به استفاده از سنسور دما، سنسور رطوبت، سنسور ولتاژ و غیره هم ضروری است، باید قادر باشید اطلاعات همه این سنسورها را در یک سیستم مرکزی پایش کنید. همچنین با استفاده از نسخه اندروید نرم افزار مانیتورینگ بینا می توانید این اطلاعات را روی تلفن همراه خود هم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *